RRF-2.1.2-21-2022-00028 Gyakorlatorientált képzések infrastrukturális- és készségfejlesztése a Széchenyi István Egyetemen | ||||||||
Egyetemi tervek és vállalásokTartalom
Célkitűzések meghatározása az alprojektek szintjénOktatásmódszertani fejlesztésekA módszertani fejlesztéseket két alapvető irányban tervezzük: egyrészt az oktatók számára tudástár létrehozása és oktatásmódszertani kurzusok kidolgozása és megvalósítása, másrészt a modern oktatásmódszertani eszköztárak bevezetése az oktatásba a tantárgyak minél szélesebb körében (hallgatói mentorrendszer, szakokon átívelő projektek, hallgatói innovációs projektek, alkotóhetek stb.). Egy olyan tudástár, jógyakorlat gyűjtemény készítése tervezett, mely az oktatók számára online formában rendelkezésre áll. Ennek alapja az oktatók körében olyan módszertani csoportok, tanácsadói közösségek létrehozása, melyek a peer learning szemléletnek megfelelően egymást támogatva, segítve fejlesztik, adják át a jógyakorlatokat. A belső oktatói továbbképzési rendszer létrehozásával cél az oktatók pedagógiai, módszertani és digitális kompetenciáinak fejlesztése. Egy olyan „továbbképzési étlapot” kínálva, mely rövidebb, villámkurzusokat, workshopokat, továbbá hosszabb offline, online, blended learning formában megvalósuló képzéseket is tartalmaz. A digitális kompetenciák fejlesztését módszertanba építve tervezzük, szimulációk, online tananyagok, videók, mooc-ok, online vizsgáztatás stb. formájában. A belső oktatói továbbképzési rendszer létrehozásával célunk az oktatóink pedagógiai, módszertani és digitális kompetenciáinak fejlesztése. Egy olyan „továbbképzési étlapot” kínálunk, mely rövidebb, villámkurzusokat, workshopokat, továbbá hosszabb offline, online, blended learning formában megvalósuló képzéseket is tartalmaz. A képzők képzése révén célunk az oktatás minőségének és hatékonyságának fokozása, ezáltal a lemorzsolódás csökkentése, a tehetséges fiatalok támogatása az élethosszig tartó tanulás folyamatában, továbbá tanulási motivációik erősítése, támogatása. A mintatantervek átvilágítása, optimalizálásaA mintatantervek szintjén, a szakátvilágítások kapcsán tervezett elsődleges tevékenységek a belső tartalmi koherencia megteremtése, a tartalmak összelinkelése, az egyedi tanulási utak kialakítása (mikrokreditek, competency-based learning), a tananyagok gyakorlatorientáltabbá tétele, mobilitási ablakok megteremtése. A tananyagok esetében a tartalmi fejlesztés során támaszkodunk a nemzetközi és/vagy hazai tananyagokra és a munkaerőpiac szereplőinek jelenleginél is erőteljesebb bevonására. Összefoglalóan elmondható, hogy alapvető célkitűzésünk a hallgatók és oktatók kompetenciáinak fejlesztése, a végzett hallgatók munkaerőpiaci sikerességének megalapozása, az élmény-alapú oktatás megvalósítása, valamint a hallgatói előrehaladás javulása és a lemorzsolódás csökkentése. Célunk, hogy a szakjainkon végzett hallgatók birtokában legyenek a kor és a munkaerőpiac által megkívánt digitális és gyakorlati kompetenciáknak, és hogy ezen kompetenciák átadására biztosítsuk oktatóink módszertani felkészültségét, valamint megteremtsük a lehetőséget a képzések során használt gyakorlati és digitális eszközök és folyamatok korszerűsítésére. A projekt hozzáadott értéke összhangban a felhívással, a komplex fejlesztési megközelítésben rejlik, ami magában foglalja a gyakorlati és a digitális képzést szolgáló eszközpark-bővítést, a képzési innovációt, a képzési szintek egymásra hangolását, valamint az innovációs ökoszisztéma megerősítését. Digitális infrastruktúra fejlesztéseA fentebb leírtakhoz kapcsolódó tevékenység a megfelelő platformok (Moodle, Panopto, Impera) fejlesztése és a szükséges digitális eszközrendszer kiépítése, a digitális infrastruktúra fejlesztése. A gyakorlatorientált oktatás elengedhetetlen részeként szakspecifikus eszköz- és anyagbeszerzésekre kerül sor a gyakorlati órákhoz és a projektmunka feladatokhoz kapcsolódóan, megtörténik az oktatási célú laboratóriumok eszköz- és műszerparkjának bővítése, korszerűsítése, valamint projekttermek kialakítása, az oktatásban használt szoftverek, licenszek beszerzése. A tervezett fejlesztés célja, hogy a munkatársak és a hallgatók számára korszerű kliens eszközök álljanak rendelkezésre. Fontos cél, hogy az egyetemi szolgálatások működtetéséhez megfelelő szerverkapacitás álljon rendelkezésre és kellően tartalékolt legyen, hogy egy-egy helyszínt, épületet érintő áramszünet esetén is elérhetők legyenek a szolgáltatások. A munkatársak számára pedig egy egységes együttműködési megoldás bevezetése tervezett. Számszerű vállalások
A tervezett tevékenységek ütemezése1. mérföldkő: 2022.10.30.A Széchenyi István Egyetem vállalja legalább vagy egy, a projektben tervezett képzés-, tartalom, módszertan, vagy tudásbázis fejlesztést megvalósított, vagy legalább egy képzési tevékenységet megkezdett, a kapcsolódó dokumentációt és a projekt előrehaladásáról szóló szakmai beszámolót benyújtja a Nemzeti Hatóság számára. 2. mérföldkő: 2024.04.30.A Széchenyi István Egyetem vállalja a projektben tervezett valamennyi tevékenységét megkezdi, a kapcsolódó vállalkozói szerződések megkötésre kerülnek és a projekt előrehaladásáról szóló szakmai beszámolójával benyújtásra kerülnek a Nemzeti Hatóság számára 3. mérföldkő: 2025.04.30.C. főtevékenység esetében: A Széchenyi István Egyetem vállalja a tervezett digitális eszközök beszerzési értékének legalább 60%-ára szállítói szerződéssel és/vagy a Kbt. szerinti közvetlen megrendeléssel rendelkezik, illetve a „Készségfejlesztésre irányuló oktatásban vagy képzésben részt vevő személyek száma” nevű műszaki – szakmai eredményhez vállalt résztvevői létszám 40%-át eléri. D. főtevékenység esetében A Kedvezményezettek a projektben tervezett képzés-, tartalom, módszertan, vagy tudásbázis fejlesztést megvalósította és „Intelligens szakosodáshoz kapcsolódó oktatásban vagy képzésben részt vevő személyek száma” nevű műszaki – szakmai eredményhez vállalt résztvevő létszám 40%-át eléri. Az elvégzett tevékenységekhez kapcsolódó dokumentumokat (pl.: építési naplók, teljesítés-igazolások, fotó dokumentációk, beszerzést, szállítást és/vagy leltárba vételt, illetve az oktatásban/képzésben való részvételt igazoló dokumentumok) és a projekt előrehaladásáról szóló szakmai beszámolót a Kedvezményezett benyújtja a Nemzeti Hatóság számára. 4. mérföldkő: 2026.04.30.C. és D. főtevékenység esetében A projektben a tervezett összes képzés és készségfejlesztési tevékenység megvalósításra került. A Széchenyi István Egyetem által a projektben vállalt valamennyi tevékenység teljes körűen megvalósul, a kapcsolódó dokumentumokat (építési napló, műszaki ellenőri dokumentáció, energetikai tanúsítvány és audit, teljesítés-igazolás, beszerzések dokumentációja, szállítólevél, átadás-átvételi dokumentáció) és a projekt megvalósításáról szóló záró szakmai beszámolót benyújtja a Nemzeti Hatóság számára. | ||||||||
© 2022 Széchenyi István Egyetem | ||||||||
Vissza a tetejére! |